sunnuntai 15. elokuuta 2010

Talsu

Nimimerkki irkissä: Talsu
Nimimerkki ravelryssä, jos käytän: Talsu
Mahdollisen blogin/kotisivun osoite: http://talutin.blogspot.com/
Sähköpostiosoite: talutin@gmail.com
Käykö sinulle ulkomailla asuva vaihtopari: Joo
Lempiväri: Punainen, Oranssi, Leijonankeltainen, Tummasävyiset vihreät ja ruskea.
Inhokkiväri: Pastillisävyt ja neonvärit
Lempikuidut: Villa on ehdoton kestosuosikki mitä tulee neulottua eniten. Olen kyllä aika vastaanottavainen kaikkien kuitujen suhteen, kunhan eivät ole inhokkeja.
Inhokkikuidut/allergisoivat: Muovi erilaisissa muodoissaan, villalangoissa jne. menee kyllä pienissä (max. 30%) määrin seassa. Ja mohair ei ole mun juttuni.
Onko sinulla lemmikkejä? Oletko eläimille allerginen? Meillä on kanoja, lisko, käärmeitä, verstaskissa ja koira. Allerginen oon kissoille noin eläinpuolelta.
Neulotko, virkkaatko vai molempia?: Yleensä neulon, joskus suuressa mielenhäiriössä saatan virkatakin jotain pientä.
Minkälaista lankaa yleensä käytät? Teetkö pientä pitsiä, vai ovatko paksut langat sydäntä lähellä?: Ohuet langat on se mitä mä yleensä neulon. Puikkokoko huitelee sielä jossain 2,25-3,5 mm välillä, riippuen siitä onko kyseessä pitsi vai sileä jne. Novitan Isoveli on se paksuin lanka mitä mä suostun normaalisti neulomaan, sitä paksummat on sitten jo totaalinen mielenvikaisuuden puuska tai joku inhottava tilaustyö.
Mä neulon ihan kaikkea, pitsiä, palmikoita ja sileää.
Onko jotain neulontaan liittyvää mitä tarvitsisit?: Mittanauhat multa on taas kateissa ja osan on kakarat rikkonut :D (Musta tuntuu, että tää mittanauha on mun vakiovastaus aina vaihdoissa ...) Ja Knitpicksin kaapelit on kanssa semmoinen ikuinen kestotarve.
Onko jotain mitä et tosiaan tarvitse: Palmikkopuikkoja mä en nykyään käytä. Ja sukkapuikkoja ainakin on ihan tarpeeksi kotona ennestäänkin.
Harrastatko jotain muuta?: Kehräämistä ja lukemista.
Siltävaralta että parisi haluaa tehdä jotain, kengänkoko, päänympärys..: Kengänkoko on tuttu ja turvallinen 38. Päänympärys taitaa olla jotain 56-57 cm, tarkistan ja korjaan kun löydän mittanauhan jos muistan ihan metikköön :) Mä kun en yleensä neulo niitä pääasioita, kun mokaan ne aina, niin en tahdo muistaa päänkokoakaan kunnolla. Käsi on keskikokoa pienempi naisen käsi.
Viimeiseksi sana vapaa: Mulle ei kannata kamalasti herkkuja lähetellä. Mä en voi syödä viljaa, soijaa, maissia, perunaa enkä riisiä. Myöskin makeutusaineet ja maapähkinät on kiellettyjen asioiden listalla. Eli yleensä mä herkuttelen kupillisella kermakahvia ja tummalla suklaalla missä ei ole soijalesitiiniä. Jos oikein hurjaksi heittäydyn, niin saatan juoda hunajalla makeutettua teetä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti